Online bankkártyás fizetés webshopban: hogyan kell beállítani?

Online bankkártyás fizetés

Online bankkártyás fizetés

A webshopoknak elengedhetetlen az online bankkártyás fizetési módok hatékony beállítása, a vásárlói élmény javításához és az eladások növeléséhez. A folyamat magába foglalja a megfelelő fizetési szolgáltató kiválasztását, a technikai integrációt, valamint a biztonsági és ügyfélszolgálati kérdések kezelését.

Ezért is fontos az online bankkártyás fizetési módok megfelelő beállítása. Ez, azon túl ugyanis, hogy a vásárlói bizalmat erősíti, a konverziós ráta növelésében is szerepet játszik. Tekintsük át részleteiben a teljes folyamatot!

1. Fizetési szolgáltató kiválasztása

Az első lépés egy megbízható fizetési szolgáltató (PSP) kiválasztása. A PSP-k olyan cégek, amelyek integrálják a különböző fizetési módokat, beleértve a bankkártyás fizetéseket is a webshopokkal. Fontos szempontok lehetnek a tranzakciós díjak, a támogatott bankkártya típusok, a biztonsági előírások, valamint a felhasználói felület egyszerűsége. A Novopayment ezen a területen élen jár. Mivel már évek óta dolgozik együtt Európa legnagyobb online fizetési szolgáltatóival, ezért jól tudja, hogy mire kell figyelni.

2. A szerződés megkötése

Miután kiválasztottad a megfelelő fizetési szolgáltatót, szerződést kell kötnöd vele. Ez magába foglalhatja az árazási struktúrák meghatározását, a szolgáltatási feltételek elfogadását és a biztonsági előírások betartását.

3. Integráció a webshop rendszerével

A fizetési szolgáltató általában biztosít egy API-t (Application Programming Interface), ami lehetővé teszi a fizetési szolgáltatások webshopba történő integrálását. Ez általában technikai ismereteket igényel, így ha nincs házon belül megfelelő IT szakértelem, érdemes szakember segítségét igénybe venned. A Novopaymentnél ez is sokkal egyszerűbb, hiszen olyan előre kidolgozott kész szoftver modulokkal, pluginekkel dolgoznak, amik alapból támogatják a gyakori webshop rendszereket. Az aktiválás ilyen formában sokkal gördülékenyebben zajlik.

4. Az aktiválás után jöhet a tesztelés

Mielőtt élőben elindítanád a rendszert, alapos tesztelésre van szükség. Ellenőrizd, hogy a fizetési folyamat zökkenőmentesen működik különböző kártyatípusokkal és böngészőkkel, valamint a tranzakciók biztonságosan kerüljenek feldolgozásra! A Novopayment programjainak hála, szinte minden bankkártya típus elfogadható, illetve a dinamikus (DCC) valutaátváltási rendszernek hála, több mint 90 féle pénznemben fogadhatsz fizetéseket.

5. Biztonsági előírások betartása

A biztonság kulcsfontosságú az online fizetések esetében. Győződj meg róla, hogy a rendszer megfelel a PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) előírásoknak, amelyek a kártyaadatok védelmére szolgálnak! Emellett fontos a SSL tanúsítvány megléte is, ami biztosítja, hogy a vásárlók adatai titkosítva kerüljenek átvitelre.

6. Ügyféltámogatás és monitoring

Az online fizetési rendszer beüzemelése után, folyamatosan monitoroznod kell annak működését és állj készen bármilyen technikai probléma azonnali kezelésére! Az ügyféltámogatás kiépítése is fontos, hogy a vásárlók gyorsan és hatékonyan kaphassanak segítséget, ha fizetési nehézségeik adódnának. A 0-24 órában elérhető ügyfélszolgálat a Novopaymentnél teljesen alapvető szolgáltatás, így gyors válasz érkezik bármilyen fennakadásra. Bátran bízd magad a szakemberekre!